Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-01-2018, 08:05:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Moppetrommel is vernieuwd http://www.allesoverscheveningen.nl/moppen

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 50 51 52 53 [54] Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 372241 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #795 Gepost op: 20-12-2017, 14:53:39 »

BX620 Bremen

De Duitse stoomtrawler BX620 Bremen is in 1953 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 759 voor rekening van F.C. Böhm te Hamburg. Het schip kreeg eerst het visnr. HH308, later werd dit gewijzigd in BX620.

Inhoud: 565 bruto ton register.
Afmetingen: 53,09 x 8,74 x 4,35 m.

Hoofmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 920 pk waarmee een maximum snelheid van 12,3 knopen kon worden behaald.

In 1973 is het schip gesloopt.

Jan


* BX620-Bremen_150kB.jpg (149.87 KB, 800x639 - bekeken 266 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #796 Gepost op: 23-12-2017, 14:17:47 »

SCH118 Johanna Maria

Deze hektrawler is in 1993 gebouwd bij YVC IJsselwerf te Capelle a/d IJssel  voor rekening van rederij Jaczon  te Scheveningen.

Inhoud: 6534 brt
Afmetingen: 119,65 x 17,50 x 11,02 m
Motor: 4 takt MAK turbo dieselmotor type 6M601-C met een vermogen van 8976 pk (6600KW)

27-11-2008: omgevlagd als SO117 Johanna Maria ivm samenwerking met Bros. McHugh uit Killybegs
22-3-2011: omgevlagd als SCH118 Johanna Maria
23-6-2014 brand uitgebroken terwijl het schip in de haven van Scheveningen lag. De schade van deze brand was zodanig groot dat het schip niet meer in de vaart is genomen en uiteindelijk te Gent (BE) is gesloopt.

Jan


* SCH118-Johanna-Maria_150kB.jpg (135.57 KB, 800x638 - bekeken 243 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #797 Gepost op: 27-12-2017, 15:49:38 »

GY585 Churchill

Deze stoomtrawler is in 1948 gebouwd bij A. Hall te Aberdeen voor rekening van Grimsby Merchants Amalgamated Trawlers.

Inhoud:  613 bruto ton
Lengte: 177 ft (54 m)
Breedte: ?
Voortstuwing: ketel + stoommachine (fabrikaat en vermogen mij onbekend)

Geschiedenis:
In 1952 is het schip overgegaan naar Consolidated Fisheries Ltd uit Grimsby waarvoor de Churchill 16 jaar heeft gevaren.
In april 1960 gesloopt te België.

Jan


* GY585-Churchill_150kB.jpg (149.73 KB, 800x639 - bekeken 213 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #798 Gepost op: 31-12-2017, 13:57:49 »

SCH159 Martina

Deze motorlogger is in 1916 als SCH159 Noorderlicht gebouwd bij Hertog & Leeuwenstein te Hardinxveld  voor rekening van rederij  A. van der Ende  te Scheveningen.

Inhoud: 162 brt (na verlenging)
Afmetingen: 33,87 x 6,69 x 2,77 m
Motor: 2 cil. Brons 50pk eerst vervangen door een 2 cil. Brons 60-70pk later vervangen door een  4 cil. Brons 200pk

1921 SCH 159 Hoogerheide C. den Dulk Jzn
1923 SCH 159 Adriana Pieternella D. de Jong & A. Taal.
1924 SCH 159 Martina M. den Dulk Gzn.
1944 SCH 159 Martina gevorderd door Duitse Weermacht
1945 SCH 159 Martina vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH 159 Martina verlengt en wijziging motor
1952 SCH 159 Martina wijziging in firma: Fa. M. den Dulk Gzn.
1959 SCH 159 Martina wijziging in N.V. M. den Dulk Gzn N.V.
1970 SCH 159 Martina bestemd voor de sportvisserij. Sportvisser II N.V. Sportvisserij"Noordzee"

Jan


* SCH159-Martina2_150kB.jpg (146.07 KB, 800x598 - bekeken 180 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #799 Gepost op: 05-01-2018, 16:16:26 »

H290 Lancella

De stoomtrawler H290 Lancella is onder bouwnr 880 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.

Het schip is op 3 april 1953 te water gelaten en werd geregistreerd op 18 juli van datzelfde jaar.

Inhoud 790  bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald. 

Januari 1955 maakte de schipper van de Lancella een heldhaftige poging om voor de IJslandse kust tijdens zeer zware weersomstandigheden de in nood verkerende trawlers H455 Lorella en H135 Roderigo te bereiken. Deze poging moest worden afgebroken vanwege sterke ijsvorming waardoor het schip dreigde om te slaan. De H455 en de H135 zijn helaas beide vergaan met het verlies van alle bemanningsleden.

De Lancella werd in 1956 winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar.

In 1974 is de Lancella verkocht voor de sloop.

jan


* H290-Lancella4_150kB.jpg (149.68 KB, 800x605 - bekeken 143 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #800 Gepost op: 10-01-2018, 12:03:13 »

SCH 21 Arie van der Zwan

De motorlogger SCH21 Arie van der Zwan  is in 1949 gebouwd bij Scheepswerf ‘De Industrie’ te Alphen a/d Rijn voor rekening van Rederij Arie van der Zwan & Zonen te Scheveningen. Zusterschip was de SCH24 Oceaan III.

Inhoud: 207 BRT
Afmetingen: 38,50/35,43 x 7,04 x 3,06 m
Hoofdmotor: 6 cil. Industrie 360 pk

In 1959 is het schip overgegaan naar Jaczon Rederij en Haringhandel uit Scheveningen.

Op 11 december 1960 is de Arie van der Zwan bij binnenkomst tijdens stormweer op het Zuiderhoofd van de haven van Scheveningen gestrand waarbij de 16-jarige reepschieter is verdronken. De overige bemanningsleden konden worden gered. Het schip is op 18 december 1960 gelicht maar was onherstelbaar beschadigd en is derhalve voor de sloop verkocht.

Jan


* SCH21-Arie-vd-Zwan2_150kB.jpg (148.67 KB, 800x637 - bekeken 100 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #801 Gepost op: 13-01-2018, 14:34:10 »

SCH56 Poolster

Deze motorlogger is in 1903 gebouwd bij de werf Vuyk en Zn te Capelle a/d IJssel onder briefnr. 6967 als MA81 Burg, de Jong Eig. Th. Ribbeling

Inhoud: 155,28 brt
Afmetingen: 32,14 x 6,70 x 2,78 m
Motor :  80 pk 2 cyl. Brons motor (in 1952 vervangen door 240 pk Industrie)

1903: MA81 Burg, de Jong Eig. Th. Ribbeling
1925 SCH56 Poolster Eig. M. de Dulk Gz
1944: gevorderd door de Duitsers
1945: vrijgegeven
1965: gesloopt

Jan


* SCH56-Poolster_150kB.jpg (149.33 KB, 800x631 - bekeken 69 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 371


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #802 Gepost op: 17-01-2018, 14:32:13 »

Uitzwaaien logger te Scheveningen

Jan


* Scheveningen2_150kB.jpg (145.81 KB, 800x631 - bekeken 28 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 50 51 52 53 [54] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!