Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21-10-2017, 12:32:35
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Moppetrommel is vernieuwd http://www.allesoverscheveningen.nl/moppen

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 321725 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #765 Gepost op: 26-04-2017, 12:09:09 »

IJM210 Wiron I

De hektrawler IJM210 Wiron I is in 1967 onder bouwnr. 127 gebouwd bij Fa. Laan & Kooy te Den Oever voor rekening van Wiron Rederijen. Het schip kwam op 15 mei 1967 in de vaart.

Inhoud: 203 BRT
Afmetingen: 29,32/27,54 x 7,29 x 3,16 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 620 pk.

De Wiron I is op 1 mei 1969 35 mijl ten westen van Scheveningen vergaan waarbij alle 6 opvarenden om het leven zijn gekomen.

Jan


* IJM210-Wiron-I_150kB.jpg (148.85 KB, 800x574 - bekeken 674 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #766 Gepost op: 28-04-2017, 19:22:08 »

SCH153 Onderneming IV

De motortrawler SCH153 Onderneming IV werd in 1954 gebouwd bij Scheepswerf ‘De Industrie’ van de Gebr. Boot te Alphen a/d Rijn onder bouwnr. 1235  in opdracht van Cornelis Vrolijk Visserij Mij te IJmuiden.

inhoud: 259 bruto ton
lengte: 38 m
breedte: 6,70 m
holte: 2,78 m

De hoofdmotor  was een 6 cil. Industrie dieselmotor met een vermogen van 450 pk (later opgevoerd naar 600 pk).

Geschiedenis:
De Onderneming IV heeft tot 1965 gevaren voor Cornelis Vrolijk en is daarna verkocht naar Noorwegen.

Jan


* SCH153-Onderneming-IV_150kB.jpg (149.79 KB, 800x666 - bekeken 636 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #767 Gepost op: 13-05-2017, 15:06:55 »

Uitstomend te Scheveningen


* Uitstomende-trawler_150kB.jpg (139.13 KB, 800x601 - bekeken 588 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #768 Gepost op: 20-05-2017, 15:36:39 »

H592 St Apollo

De stoomtrawler H592 Saint Apollo is onder bouwnr 798 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Thomas Hamling & Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 september 1948 te water gelaten en kwam eind 1948 in de vaart.

Afmetingen:
Inhoud 798 bruto ton
Lengte: 181,7 ft ( 55,4 m)
Breedte: 30,8 ft ( 9,4 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes  met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 13,3 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
Op 9 november is het schip verkocht aan Firth Steam Trawling Co Ltd uit Hull.
Op 11 oktober 1960 vond er een aanvaring plaats met de Belgische trawler Rubens 30 mijl ten zuid oosten van IJsland waarbij de Rubens is gezonken. De bemanning is overgenomen door de St Apollo en aan land gezet te Hull. 
Voor de sloop verkocht aan Albert Draper & Son Ltd te Hull in 1973.
In 1974 is de St Apollo gesloopt op de Victoria Dock Slipway te Hull.

Jan


* H592-St-Apollo_150kB.jpg (146.91 KB, 800x636 - bekeken 537 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #769 Gepost op: 03-06-2017, 12:35:18 »

H171 Cornelis Vrolijk FZN

De hektrawler Cornelis Vrolijk FZN is in 1988 gebouwd bij de Ysselwerf te Capelle aan de IJssel onder bouwnr 211 in opdracht van Cornelis Vrolijk Visserij Mij. te IJmuiden. Het schip kwam als SCH171 in de vaart. In 2009 werd het schip omgevlagd naar de UK en kreeg toen het visnummer H171.

Bruto inhoud: 5579 brt
Lengte over alles: 114,20 m
Breedte: 17 m
Diepgang: 7,06 m
Holte: 10,20 m
Voortstuwing: Deutz dieselmotor type SBV16M640 met een vermogen van 9523 pk (7009 kW)

Geschiedenis:
1994 aanpassing motorvermogen: 7996 pk (5885 kW)
1999 aanpassing motorvermogen: 9520 pk (7007 kW)
2009 omgevlagd naar de UK als H 171 Cornelis Vrolijk Fzn van North Atlantic Holdings (Cornelis Vrolijk), motor vermogen aangepast: 9670 pk (7117 kW), roepletters: MLPC9
2011 nieuwe motor type Wärtsilä  met vermogen 9670 pk (7117 kW).  Motor is opgebouwd bij Wärtsila maar is officieel een rebuild Deutz 640.

Jan


* H171-Cornelis-Vrolijk-Fzn_1.jpg (149.24 KB, 800x563 - bekeken 480 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #770 Gepost op: 14-06-2017, 21:50:17 »

Vlaggetjesdag

Beste forumleden,

As zaterdag is het weer vlaggetjesdag en sta ik met een selectie van mijn schilderijen aan de haven tegenover het Schevenings Tafereel. Mocht je in de buurt zijn kom dan effe kikke.

Jan


* VD2017_lijst.jpg (210.82 KB, 800x701 - bekeken 441 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #771 Gepost op: 15-06-2017, 21:57:46 »

H206 Northella

De Engelse hektrawler H206 Northella  is in 1973 onder bouwnr 325 gebouwd bij de werf Clelands Shipbuilding Co Ltd te Wallsend (UK) voor rekening van rederij J. Marr & Son Ltd  uit Hull.  De tewaterlating vond plaats op 2 juli 1973 en de oplevering was op 26 november van datzelfde jaar.

Inhoud 1238 bruto ton
Lengte: 230,4 ft ( 70,2 m)
Breedte: 41,8 ft (12,7 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees Blackstone type KMR Major 7 met een vermogen van 3246 pk waarmee een max. snelheid van 16,5 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 35.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie:  10 x 20 stations Jackstone Froster VP vriezers met een capaciteit van 46 ton/dag.

De Northella is door de Royal Navy gedurende de Falkland oorlog van 11 april tot 19 november 1982 ingezet als mijnenveger in de Zuid Atlantische Oceaan.
Het schip heeft tot juli 1983 gevist voor J. Marr & Son en is daarna gecharterd door Trinity House als quard schip voor het leggen van elektrische stroomkabels in het Engelse kanaal. In oktober 1983 is de Northella opnieuw gaan varen voor de Royal Navy voor escorte en trainingstaken op de Clyde. In 1988 werd het schip gestationeerd in Portmouth en grijs geschilderd om als trainingsschip voor de Royal Navy te worden ingezet.

In 2005 is het schip gesloopt.

Jan


* H206-Northella_150kB.jpg (146.27 KB, 800x643 - bekeken 413 keer.)
« Laatste verandering: 15-06-2017, 23:26:24 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #772 Gepost op: 22-06-2017, 19:15:51 »

GY 590 Vianova

De Engelse motortrawler GY 590 Vianova is onder bouwnr 939 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Atlas Steamfishing Co Ltd uit Grimsby.

Het schip is op 12 december 1958 te water gelaten en kwam op 14 april 1959 in de vaart.

Inhoud 559  bruto ton
Lengte: 165 ft (50,3 m)
Breedte: 30,4 ft (9,3 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1150 pk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

De Vianova is in 1966 overgegaan naar Northern Trawlers Ltd uit Grimsby en vervolgens in 1971 naar Ross Trawlers Ltd uit Grimsby.

In 1980 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* GY590-Vianova2_150kB.jpg (146.66 KB, 800x650 - bekeken 378 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #773 Gepost op: 30-06-2017, 20:03:06 »

H123 Alamein

De stoomtrawler H123 Alamein is onder bouwnr 820  gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley UK voor de rederij Hull Merchants Amalgamated Trawler Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 februari 1950 te water gelaten en kwam in mei  datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 590 bruto ton
Lengte: 181,7 ft (55,4 m)
Breedte: 30.7 ft (9,4 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 12,5 knopen kon worden behaald. De stoommachine werd geleverd door C D Holmes te Hull.

Op 22 augustus 1955 is de Alamein verkocht aan Charleston – Smith Trawler Ltd uit Hull en hernoemd in Stella Antares.  Na overgang naar de Ross groep kreeg het schip vervolgens in november 1965 de naam Ross Antares.
1 oktober 1967 werd het schip vervolgens verkocht aan de rederij Hudson Brothers Ltd uit Hull waarna het uiteindelijk in 1968 werd verkocht voor de sloop.

Jan


* H123-Alamein2_150kB.jpg (144.87 KB, 800x636 - bekeken 327 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #774 Gepost op: 06-07-2017, 16:22:14 »

SCH3 Johanna

De motortrawler SCH3 Johanna is in 1960 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 162 voor rekening van rederij W. van der Zwan & Zonen uit Scheveningen. Het schip kwam 20 november van datzelfde jaar  in de vaart.

Inhoud: 309 BRT
Afmetingen: 43,34/40,61,26 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor 1000 pk

De Johanna is tot 1974 blijven varen voor W. van der Zwan & Zonen en daarna afgevoerd. In 1976 ingezet als stenenvisser. In 1979 is de Johanna te Haarlem gesloopt.

Jan


* SCH3-Johanna_150kB.jpg (142.25 KB, 800x652 - bekeken 299 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #775 Gepost op: 11-08-2017, 11:51:29 »

SCH40 Castor

Deze motorlogger is als Anthonia Hubrechta  in 1919 gebouwd bij Figge te Vlaardingen voor rekening van de ZeeVisserij Mij te Scheveningen.

Inhoud: 119,96 brt na verlenging in 1947 153,66 brt
Afmetingen: 33,39 x 6,68 x 2,78 m
Motor :  210 pk 6 cyl. Benz. motor

1919 SCH 40 Anthonia Hubrechta Eig. ZeeVisserij Mij Scheveningen
1928 SCH 40 Castor Eig A vd Toorn
1941 SCH 40 Castor gevorderd, M 3838 / M 4507
1945 vrijgegeven te IJmuiden
1962 SCH 40 Castor Eig. Verre Visserij MIJ
1970 SCH 40 Castor Eig. J Groen in gebruik voor Sportvissen

Jan


* SCH40-Castor_150kB.jpg (140.39 KB, 800x582 - bekeken 220 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #776 Gepost op: 19-08-2017, 12:03:50 »

SCH180 Mr. Johannes Last

De motorlogger SCH180 Mr. Johannes Last  is in 1917 onder briefnr. 6706 gebouwd bij Scheepswerf Figee te Vlaardingen. Het schip is in de loop der tijd verschillende malen van eigenaar gewisseld en is tot 1965 ingezet voor de visserij.

Inhoud: 115,67 / 146,23 / 149,41 BRT
Lengte: 26,98 / 33,61 / 33,82 m
Breedte:  6,64 m
Holte: 2,81 m
Motor: 100 pk Kromhout / 3 cil 150 pk Kromhout / 6 cil 300 pk Kromhout (bj 1954)

Geschiedenis:
1917 SCH180 Mr Joh. Last (nieuw ingeschreven)
1918 SCH 180 Mr. Joh. Last eig. Red. "PhoenixI/VII (dir. Frank Vrolijk)
1921 SCH 180 Mr. Joh. Last eig. v/h Frank Vrolijk (dir. Jac. Vrolijk)
1925 SCH 180 Mr. Joh. Last (dir. Cornelis Vrolijk)
1941 SCH 180 Mr. Joh. Last gevorderd, Vs 142.

1945 vrijgegeven te IJmuiden
1948 SCH 180 Onderneming IV eig. v/h Frank Vrolijk.
1952 SCH 180 Mr. Joh. Last wijziging naam.
1954 SCH 180 Mr. Joh. Last wijziging Inhoudsmaten en motor
1965 SCH 180 Mr. Joh. Last niet meer voor visserij gebruikt ingezet als sportvisser DOLFIJN.
1990 verbouwd tot zeilschip Hendrika Barteld

Jan


* SCH180-Mr-Joh-Last_150kB.jpg (145.36 KB, 800x597 - bekeken 172 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #777 Gepost op: 23-08-2017, 14:59:44 »

Bomschuiten


* Bomschuiten-Katwijk1_150kB.jpg (149.2 KB, 600x475 - bekeken 139 keer.)

* Bomschuiten-Katwijk3_150kB.jpg (146.25 KB, 600x474 - bekeken 140 keer.)

* Bomschuiten-Katwijk2_150kB.jpg (143.89 KB, 600x473 - bekeken 141 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #778 Gepost op: 25-08-2017, 16:00:03 »

KW32 Sakina Martine

De motortrawler KW32 Sakina Martine is voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk onder bouwnr 489 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.

De Sakina Martine kwam op 19 oktober 1957 in de vaart.

Inhoud: 272 bruto ton.
Afmetingen:  41,67/39,36 x 7,32 x 3,51 m.
De hoofdmotor was een 6 cilinder Deutz van 750 pk.

In 1973 is de Sakina Martine overgenomen door T. van der Keulen uit Urk en kreeg de naam Cornelis Lubbetje UK201. In 1975 is het schip afgevoerd vanwege sanering.

Jan


* KW32-Sakina-Martine2_150kB.jpg (146.78 KB, 800x601 - bekeken 112 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 358


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #779 Gepost op: 04-09-2017, 15:16:08 »

SCH7 Pollux

Dit schip werd in 1960 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1443 voor rekening van Rederij v/h A. van der Toorn Jzn te Scheveningen.  De tewaterlating vond plaats op 25 mei 1960 en het schip kwam in de vaart in september van datzelfde jaar.

Zusterschepen waren de Jaap SCH60, Prinses Margriet SCH248 en Arie SCH249.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, heeft eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes.  Het visruim heeft een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevat de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevinden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,45/38,33 x 7,12 x 3,39 m.  Inhoud: 270 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk.  In  1973 is de Brons motor vervangen door een ABC van 1080 pk.

In 1973 ging het schip over naar de Visserij Mij. Pollux en kreeg  de naam Petronella Margaretha SCH7.

In 1975 is het schip gesaneerd en afgevoerd.

Jan


* SCH7-Pollux2_150kB.jpg (148.63 KB, 800x637 - bekeken 71 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!