|
Aangever
|
 |
« Gepost op: Juli 04, 2010, 00:27:54 » |
|
Juli 2010 worden de verkeerslichten vernieuwd.
Als aangeven hou ik mijn hart alweer vast als ik zie dat goed functionerende verkeerslichten vervangen worden.
Telkens zie je dat bij vernieuwing overgestapt wordt op toenmalige gedachten van een goede verkeersafwikkeling gebaseerd op waarneming, op "wie vraagt krijgt groen".
50 tal lussen en een 30 tal drukknoppen moeten de installatie van informatie voorzien, wie er groen krijgen en hoelang. Dit nobele streven geeft in de praktijk nu juist het tegenovergestelde resultaat. Mede dat elk fase stapje voor stapje wordt programmeert. Eerst de maximale veiligheids seconden afwachten, dan krijgen de voetgangers groen, dan de fietsers en als laatste de automobilisten. Zit er even iemand niet op te letten, dan valt er een gat en valt de vraag af en zal het verkeerslicht op rood springen, ook al staat er 1 km file aan weerskanten.
Ook op de vraag wie er voorrang krijgt is sterk gewijzigd met vroeger, de automobilist is verschoven van de eerste naar de laatste plaats.
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 04, 2010, 09:56:14 door Aangever »
|
|
|
|
|
|
Aangever
|
 |
« REAGEER #1 Gepost op: Juli 04, 2010, 00:31:30 » |
|
50 tal lussen en een 30 tal drukknoppen moeten de installatie van informatie voorzien wie er groen krijgen en hoelang. Dit nobele streven geeft in de praktijk nu juist het tegenovergestelde resultaat. Mede dat elk fase stapje voor stapje wordt programmeert. Eerst de maximale veiligheids seconden afwachten, dan krijgen de voetgangers groen, dan de fietsers en als laatste de automobilisten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aangever
|
 |
« REAGEER #2 Gepost op: Juli 04, 2010, 00:32:11 » |
|
Wat ook niemand weet is wat de werking is van deze drukknoppen nu werkelijk zijn.
Jaren lang dacht ik dat als je daar op drukt, je sneller groen krijgt. Maar dat is niet het geval, je krijgt niet sneller groen, je krijgt langer groen. Voor rollators en moeilijk te been zijnde mensen. Dit weet echt niemand en door heel Den Haag kwelt dit al jaren het verkeer. Voor de fiets drukknoppen geld het zelfde verhaal. Waarom geen symbool van een schildpad, zoals wij bij draaideuren gewend zijn. Uit dit pictogram haal je dat er echt niet uit.
Een paar verkeerslichten in Den Haag werken wel pas als je op het zo knopje drukt, dus iedereen drukt er uit gewoonte op en de automobilist maar wachten, met gevolg dat het verkeer zich onnodig ophoopt en daardoor overlast veroorzaakt.
Dit komt zeker het milieu niet ten goede. Ook economisch is het slecht, want alleen bij een goede infrastructuur kan je economisch groeien en dat is in nu juist in deze tijd iets waar we met smacht naar uitkijken.
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 04, 2010, 01:31:51 door Aangever »
|
|
|
|
|
|
Aangever
|
 |
« REAGEER #3 Gepost op: Juli 04, 2010, 01:26:44 » |
|
De gemeente is al jaren lang bezig de automobilist uit zijn auto te krijgen door hem zwaarder te belaste, het rijden en parkeren onmogelijk te maken.
Ik denk zelf dat dit niet meer lukt, want eenmaal van die luxe genoten te hebben, zal je kosten wat het kost willen blijven rijden. Ook het weer in Nederland is nu niet bepaald uitnodigend om de auto van de hand te doen.
Ik ben bang dat mensen die nog wat te besteden hebben, Den Haag daarom zullen verlaten.
Als Den Haag naar onze behoefte had gehandeld, waren zijn mensen nooit naar Zoetermeer of andere rand gemeentes gegaan.
Daarom. wat gaat er weg en wat komt er voor terug?
|
|
|
|
« Laatste verandering: Juli 04, 2010, 01:52:52 door Aangever »
|
|
|
|
|
|